JAG SKREV MITT NAMN I VATTNET SÅ DU VET VAR JAG FINNS.

Det har varit enorm värme, förjävlig brännskada trots att man har smörjt in sig 24/7, falska förhoppningar från min sida, en grek som fortfarande ringer och smsar trots att jag har landat i sverige, lek i vågorna, röd flagg, sexiga badvakter bakom mörka glas, prat med grannarna, dricka smirnoff vid poolen, underbar mat med roliga servitriser på oerhört mysiga restauranger vid bargatan, "raki-shots on the house", "JAMAS! SKÅL!"the ice-cream is on the house", greker som pratar förståelig svenska, goda drinkar, stigit upp 6 på morgonen för att hitta busstationen (efter en krogrunda med gratis alkohol natten före..), tre timmars bussresa i 40 grader, oerhört små bergsvägar, åksjuka tjejer, syskonfoton, pilotbrillor (ett måste), sol under tropiska parasoller, sprungit på elafonissis stränder och sparkat vatten på syrran med glädjetårar i ögonen och skratt i halsen, limeläsk och breezers, shoppingturer i rethymnons stad med grekisk frappé i handen, roliga greker i butikerna "this would be so sexy, especially on you", inköp av kläder, armband, cigg, sprit och smink, turkos kajal till guldsotade ögon, gamla gator, sex-kortlek, glassbarer, fizz-cider på burk, samling av snäckor i havet, osminkad på dagarna och välfixad på kvällarna, cigg och deeptalk vid poolen tre på natten, bussturer över till chania, dödsannons och tårar på internetcafé, krångliga grekiska tangentbord, promenader längst staden (när vi åkte kunde jag rethymnon ut och in), tusen skratt, rosévin och grekiska nötter, raki-shots med smak av honung och kanel, kyssar till ljudet av havets vågor (lite romantiskt), grekiska uteserveringar, sexiga djs som spinnar grym musik, rock cafe club, krogutgångar, dans, mythos & corona öl med citronskivor i, barrundor med happy hour, flörtande servitriser, nattbad, hög bekräftelse från befolkningen där, bjuden på kaffe av en grek på det underbara kaffestället coffe rights, körde karatefylla och höll på ramla från en klippa vid fyren (om inte n räddat mig..), fyllekäk från di napoli (underbar pizza), grek som erbjöd sig att öppna frisörsalong där åt mig och betala enkelbiljett åt mig dit (för att stanna föralltid), poolhäng i timmar, "international love", "i had you living life like you should, you say you never had it so good", "he fell the love", "i decided you look well on me, so let's go somewhere no-one else can see", grym musik på hotellet, himmelsk pasta på terassen, shots och kalla öl i solen, inköp av mat och underbar frukost på super market ca 50 meter bort, vackra solnedgångar som var över på minst fem minuter, äkta turistbilder haha, en tur på moped, gin & tonic, krogägare som pratade med en varje gång man gick förbi, "hey baby", middagar vid midnatt, "paparazzi" lockat hår och långklänning, "du är väldigt vacker ikväll", fotografering vid havet på natten, "that drink is dangerous, two or three more and it will be like dingdong in your head", fruktiga drinkar ("make it stronger") hos aris maris, deeptalk vid baren, fallskärmshoppare, underbar souvlaki, chokladbullar och persikoyoghurt, tusen liter vatten, söta städtanter på hotellet, vildkatter som kom in i rummet, besök av gammalt hotell, flera avsked, minnessouvenirer, tax free- shopping, spanskt flyg och massa massa mer. Haft det otroligt bra trots en rejäl förkylning nu i efterhand (kommer ta tid att vänja av sig all galen trafik, fina människor, alla uteservingar vid havet, förmågan att kunna gå och köpa min egen alkohol runt hörnet på vilket super market som helst- kommer aldrig sluta sakna det). Är förvånad över hur bra det gick att åka hem faktiskt, med tanke på hur flygrädd jag är (älskar att resa, men inte att flyga) fast fick sitta längst ut vid fönstret, vid vingen, så hade världens utsikt över alla länder vi flög över. Otroligt vackert. (Man visste när man började flyga mot/över Skandinavien med tanke på klimatförändringen och all skog. Tragiskt enligt mig). Ska lägga upp alla bilder sen och göra en bättre sammanfattning när jag har tid/ork. Sommaren har sin gång. Är fortfarande tjurig och ledsen över att vara hemma och det känns som att alla tar mig förgivet i vanlig ordning igen så jag orkar inte blogga just nu. Har aldrig varit sådär lycklig under hela mitt liv som jag var i grekland. Och jag kommer inte bli det igen heller om jag blir fast här. Ja, jag är en adrenalinsökande och äventyrlig person. Trots att jag tänker mycket. Men för mig är det allt eller inget som gäller här i livet. Och när jag var borta, så var det något som skrapade bort all smärta från mitt inre. Jag blev så ovan med tomheten jag brukade känna att jag nu famlar ner i mörkret totalt. Behöver känna mig euforisk igen för att lyckas hålla mig uppe. Vill inte behöva gå sönder först för att tillslut lyckas komma dit. Jag vill bli hel, men nu känner jag mig bara bedövad. Det gör fruktansvärt ont när stormar viner inombords, men att härda sig ut hel ger en obeskrivlig styrka. Äventyr läker mig, bättre än alla i min närhet. Vill göra något meningsfullt med mitt liv. Jag vill hinna bli klar innan min tid här på jorden har gått ut. Vägrar att återgå till samma kamp som jag lovade mig själv att aldrig återuppta igen. Vissa demoner inom mig kommer jag aldrig kunna besegra, det vet jag, men samtidigt så finns det ingen återvändo nu. Jag har förändrats på så många plan där det inte gick att köpa en biljett tillbaka. Running wild. Det går över. Kanske. Jag har mina nära- och många långa sommarnätter framför mig. Något gick snett. Jag vill inte vara tjejen som gråter över samma anledningar år efter år. Allt jag är består av mina handlingar, inklusive misstag. Vill vara tillbaka i hotellrummet på melmar. Med doften av parfym, vitt vin, marlborocigaretter, vilda blommor och saltvattnet från poolen just utanför. Behöver att en viss person ska komma hem nu, ingen känner mig så väl som du gör just nu i skrivande stund. Går ut och tänder en cigg från grekland, medan jag tänker på allt jag har älskat och hädanefter även förlorat. Jag är inte skyldig någon en ursäkt. Förutom mig själv. Sådana här tider upplever man bara en gång i livet. Och jag ska ta vara på den. Kommer aldrig tillåta någon/något att begränsa mig och ta ifrån mig min frihet. Jag kommer alltid att ha kvar mitt så kallade living on the egde-tänkande. Bara för ikväll stannar jag hemma, imorgon äter jag middag med en fin inne i stan sen får vi se vad som händer. Det är okej att sörja det man saknar, så länge man kommer till en punkt då man inser att det är dags att (försöka) gå vidare. Min enda önskan är att jag ska dö äkta. Vill bli hög på livet igen. Underbara grekland- landet som föralltid finns i mitt hjärta. Jag skrev mitt namn i vattnet så du vet var jag finns. Ikväll blir det sänghäng, film, njutning av grekisk choklad (med jordgubbs-yogurt i, mums) en kvällspromenad till bryggan vid sjön, och prat med en extra fin i telefon. Jag vill ha en kärlek som uppslukar mig, tillsammans med lite fara. Mitt universum kommer aldrig mer att bli densamma.
 
För jag hade en dröm som sa att jag var menad för något mer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0