DET BÖRJAR TA SIG.

Ett nytt inlägg från mig då! Tycker att jag har blivit hyfsat aktiv på att skriva här igen, men det är mest bara för att jag vill kunna se tillbaka i arkivet i framtiden, spola tillbaka tiden och minnas allting som det var. Kan börja med att säga att jag har städat mitt flickrum idag, samt tvättat enorma mängder med kläder och packat resväskan från och till under hela dagen. Mindre roligt att göra, men jag behövde verkligen ta tag i det! Jag har låtit det vänta alldeles för länge hursomhelst. I'm a last minute girl, som vanligt haha. Resväskan ligger nedanför min säng nu och väntar på att användas. Det är svårt att veta vad man behöver ha med sig. Jag har ju aldrig bott hemifrån förut.. Men någon gång måste vara den första! Blir inneboende hos syrran & hennes kille till en början, men sedan ska jag på en lägenhetsvisning/uthyrning av rum på måndag kväll efter första dagen i skolan. (Som att jag inte har nog mycket att vara nervös inför...?!) Men det är nervositet på både gott och ont, ni vet den där känslan när man har fjärilar i magen. Och inte utav kärlek, utan av spänning inför vad som komma skall. Men jag tror att det här kommer bli riktigt bra och lärorikt för mig på många plan. Det gäller bara att visa framfötterna! Med en stark vilja och motivation kommer man alltid långt i livet.
 
Hade sista dagen på jobbet i fredags förresten. Någorlunda lugn dag med några mysiga sociala stöd på eftermiddan. Sedan åt jag langos till middag på matfesten med Nazanin och satt och pratade gammalt hederligt tjejsnack med henne! Uppskattar verkligen den goa' tjejen till tusen. Vi skildes åt därefter och sedan har jag mest umgåtts med min kära familj. Haft filmkvällar och bara myst på! Kvalitetstid helt enkelt. Steg upp tidigt imorse för att åka bil in till stan och shoppa lite nödvändiga saker inför skolstarten. Jag som inte har gått i skolan på över ett års tid är väldigt ovan vid att använda det ordet "skolstart" ehh... Minst sagt hehe :))) Nu ska jag bara försöka att vänja mig vid den tanken igen. Jag ska väl försöka sova snart antar jag, har nämligen mer packning kvar att göra imorgon. Men jag hade nyligen besök av min vän anton och han åkte för bara någon minut sedan. Vi stod ute på gården och pratade om gamla minnen, huttrade av nattkylan som anslöt oss samt kedjerökte en aning. (Åtminstone jag haha.) Perfekt handling en lördagskväll som denna. Men under morgondagen tar jag bussen till Umeå, och från och med då börjar helt nya äventyr. 
 
Tur att det bara är en bussresa på 2 timmar som skiljer mig åt ifall jag får hemlängtan någon gång. Förändring ligger i luften och det känns verkligen bra, men samtidigt ganska vemodigt! Ni vet verkligheten och känslorna som följer kommer alltid ikapp en tillslut. Månaderna sedan jag blev antagen till kursen har gått så himla fort. Nästan för fort ibland.. Puss och kram på min kära hembygd! Föralltid mitt riktiga hem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0